Nu är jag fjorton!

Sitter här med en enorm skål glass+grädde+chokladsås+maränger. Eller bara marängsviss utan banan ;) Samma sak.

Idag åkte jag till zoogiganten med Anna och Pappa direkt efter skolan och köpte ett akvarium!! Allt förutom fiskar =) Massa medel man ska ha i (ja det är ju inte bara vatten precis) , och allt från håv till algskrapa. Så nu står det på mitt rum, fullt fungerande. Eller det är väldigt grumligt efter stenarna på botten men det kommer bli bättre nu när jag har pumpen, det kommer försvinna tills imorgon=) Och då tänkte jag även fota det så ni får se. Mycket fint, klassiskt 54-liters. Men fint med växter och en rot!

Efter jul ska jag köpa fiskar. Man väntar med fiskar för att det ska bli lagom med bakterier i akvariet, om det är för rent dör fiskarna - även om det är för skitigt. Så det gäller att få en balans... ;)

Aja, nog med fisksnacket. Nu ska jag släppa ut nellie och kolla på lite nätbutiker! Sen kolla på idolfinalen med anna!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!

Ikväll har en ny tävling dragits igång på min blogg - och Du har chansen att vinna presentkort hos ett resebolag. Låter det spännande? VAR MED OCH TÄVLA! :-)

2009-12-13 @ 16:04:44
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0